چگونه تشک خوبی انتخاب کنیم؟

چگونه تشک خوبی انتخاب کنیم؟

2 آذر1396
چگونه تشک خوبی انتخاب کنیم؟

کیفیت خواب شما به کیفیت تشک و بالش شما وابسته است. تشک خوب تشکی است که سبب آرام شدن بدن شما و شل شدن عضلات‌تان شود و در عین حال، ستون فقرات شما روی آن احساس راحتی کند. عقاید و ایده‌های متفاوتی در مورد یک تشک خوب وجود دارد. این بار قصد داریم درست و غلط بودن این عقاید را با هم بررسی کنیم:


 


- 1 آیا تشک سفت بهتر از تشک نرم است؟
بله. تشک سفت بهتر است. به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید و در عین حال دچار کمردرد نشوید اما توجه داشته باشید هرگز تشک خیلی سفت نخرید به‌خصوص اگر عادت دارید به پهلو بخوابید.

-2
اگر به لاتکس حساسیت دارید، آیا هیچ‌وقت نمی‌توانید تشکی از این جنس بخرید؟
اصلا لاتکس در داخل تشک به کار رفته و ارتباط مستقیم با پوست شما ندارد. روی هیچ تشکی نوشته نشده است ابتدا یک شب روی آن بخوابید. اگر اثری از آلرژی به لاتکس مشاهده کردید تشک خود را عوض کنید! با این حال اگر گمان می‌کنید ممکن است دچار آلرژی شود، بهتر است تشکی از جنس لاتکس نخرید.

-3
آیا هر 10 سال یک بار باید تشک و کفی تخت را عوض کرد؟
بله بهتر است که هر دو را با هم عوض کنید. کفی که 10 سال عمر داشته باشد مطمئنا استحکام خود را از دست داده است.

-4
آیا هنگام خرید باید تشک را امتحان کرد؟
بله. حتما باید روی تشک خوابید. در صورتی که حس می‌کنید گردنتان داخل تشک فرو می‌رود، تشک سفت‌تری را انتخاب کنید. سر و گردن روی تشک باید وقتی به پهلو می‌خوابید، کاملا صاف بماند.

-5
آیا برای تخت دو نفره می‌توان از دو تشک یک نفره استفاده کرد؟
خیر. تشکی که انتخاب می‌کنید باید با وزن و قد شما هماهنگی داشته باشد. (20 سانتی‌متر بلندتر از قد) برای تخت‌های دو نفره تنها در صورتی باید دو تشک گرفت که وزن افراد تفاوت فاحشی با هم داشته باشد. برعکس توصیه می‌شود همواره برای تخت‌های دو نفره از کفی‌های یک نفره استفاده شود.

نظرات
ارسال نظر