روشهای مناسب خوابیدن کدام هستند؟

روشهای مناسب خوابیدن کدام هستند؟

2 آذر1396

عادت های غلط در نحوه خوابیدن از مهم ترین علل کمردردها، گردن دردها و دیگر دردهای ستون فقرات و به طور کلی اختلالات اسکلتی عضلانی است. به طور کلی دو حالت مناسب برای خوابیدن وجود دارد: به پشت خوابیدن و به پهلو خوابیدن. به پشت خوابیدن: این روش خوابیدن برای خواب های کوتاه مدت یعنی ۱۵ تا ۶۰ دقیقه است. بهتر است بالشی که دارای ارتفاع مناسبی باشد، زیر سر قرار داد تا زوایه طبیعی گردن را بر هم نزند. همچنین بهتر است یک بالش دیگر نیز در زیر پاها قرار داد. با این کار مهره های ستون فقرات در ناحیه کمر در وضعیت بهتری قرار می گیرند و فشاری بر آنها وارد نخواهد شد. به پهلو خوابیدن: این روش خوابیدن برای خواب های شبانه و طولانی مدت مناسب است. نکته مهم در این روش علاوه بر قرار دادن بالش زیر سر، قرار دادن یک بالش دیگر بین دو زانو است. اگر می خواهید علت این کار را بدانید، چند لحظه از خواندن این مطلب دست بکشید و بایستید؛ پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید، حالا کمی پاها را خم کنید و دو زانو را به هم بچسبانید و برای چند دقیقه در این حالت بمانید. کم کم درد و ناراحتی را در کمر خودتان حس خواهید کرد؛ چیزی که در هنگام خوابیدن برای همه ما اتفاق می افتد ولی چون خواب هستیم، متوجه آن نمی شویم. علت غلت زدن ما و پهلو به پهلو شدنمان نیز همین است. پیام درد از کمر به مغز مخابره می شود و مغز دستور جابه جا شدن و به پهلوی دیگر خوابیدن را صادر می کند و ما بدون آنکه متوجه شویم به پهلوی دیگر می خوابیم تا فرمان بعدی جابه جایی صادر شود.

جزئیات
بهترین ساعت های خوابیدن برای بدن انسان چه زمانی است؟

بهترین ساعت های خوابیدن برای بدن انسان چه زمانی است؟

2 آذر1396

بهترین ساعت های خوابیدن برای بدن انسان چه زمانی است؟ برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند. کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند. دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند. از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد. در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد. پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید .

جزئیات
چگونه تشک خوبی انتخاب کنیم؟

چگونه تشک خوبی انتخاب کنیم؟

2 آذر1396

کیفیت خواب شما به کیفیت تشک و بالش شما وابسته است. تشک خوب تشکی است که سبب آرام شدن بدن شما و شل شدن عضلات‌تان شود و در عین حال، ستون فقرات شما روی آن احساس راحتی کند. عقاید و ایده‌های متفاوتی در مورد یک تشک خوب وجود دارد. این بار قصد داریم درست و غلط بودن این عقاید را با هم بررسی کنیم : - 1 آیا تشک سفت بهتر از تشک نرم است؟ بله. تشک سفت بهتر است. به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید و در عین حال دچار کمردرد نشوید اما توجه داشته باشید هرگز تشک خیلی سفت نخرید به‌خصوص اگر عادت دارید به پهلو بخوابید . -2 اگر به لاتکس حساسیت دارید، آیا هیچ‌وقت نمی‌توانید تشکی از این جنس بخرید؟ اصلا لاتکس در داخل تشک به کار رفته و ارتباط مستقیم با پوست شما ندارد. روی هیچ تشکی نوشته نشده است ابتدا یک شب روی آن بخوابید. اگر اثری از آلرژی به لاتکس مشاهده کردید تشک خود را عوض کنید! با این حال اگر گمان می‌کنید ممکن است دچار آلرژی شود، بهتر است تشکی از جنس لاتکس نخرید . -3 آیا هر 10 سال یک بار باید تشک و کفی تخت را عوض کرد؟ بله بهتر است که هر دو را با هم عوض کنید. کفی که 10 سال عمر داشته باشد مطمئنا استحکام خود را از دست داده است . -4 آیا هنگام خرید باید تشک را امتحان کرد؟ بله. حتما باید روی تشک خوابید. در صورتی که حس می‌کنید گردنتان داخل تشک فرو می‌رود، تشک سفت‌تری را انتخاب کنید. سر و گردن روی تشک باید وقتی به پهلو می‌خوابید، کاملا صاف بماند . -5 آیا برای تخت دو نفره می‌توان از دو تشک یک نفره استفاده کرد؟ خیر. تشکی که انتخاب می‌کنید باید با وزن و قد شما هماهنگی داشته باشد. (20 سانتی‌متر بلندتر از قد) برای تخت‌های دو نفره تنها در صورتی باید دو تشک گرفت که وزن افراد تفاوت فاحشی با هم داشته باشد. برعکس توصیه می‌شود همواره برای تخت‌های دو نفره از کفی‌های یک نفره استفاده شود .

جزئیات